fbpx

חזיר איברי | Black Iberian pig

חזירים איבריאנים אוכלים עשב

חזיר איברי | Black Iberian pig

החזיר האיברי הוא זן שמקורו בחצי האי האיברי שבדרום מערב אירופה: חצי האי מכיל שתי מדינות גדולות: ספרד ופורטוגל, וכן את אנדורה וגיברלטר. החזיר האיברי שככל הנראה התפתח מהתקופה הניאוליתית (נחשבת לסופה של תקופת האבן), הוא כנראה ערבוב של חזירים שהובאו לאי והתערבבו עם עם חזירי בר מקומים והוא כיום אחת הדוגמאות הבודדות לזן מבוית שהסתגל למצב פסטורלי שבו האדמה עשירה במיוחד במשאבי טבע, החזירים האיברים חיים בעדרים המקובצים במרכז ובדרום פורטוגל וספרד.

חזיר איברי הולך בשדה

מדוע בשר החזיר איבריאני כל כך מועיל לכלבים?

החזיר האיבריאני בולט בשל היותו עשיר מאוד במאקרו וחומרים תזונתיים חיוניים. העושר התזונתי הרב שלו, המבוסס על חלבונים בעלי ערך ביולוגי גבוה, שומנים בריאים, ויטמיני B ומינרלים כמו ברזל, אבץ וזרחן, מספקים מספר רב של יתרונות לכלבים הצורכים אותו.

האכלת הכלב שלנו בבשר חזיר איבריאני מספקת אינספור יתרונות לבריאות ולרווחה, כמו גם לשמח את חיכם בארומה ובטעם שאין לעמוד בפניה. חזיר איבריאני הוא בשר רך וטעים, שיש לו גם ערך תזונתי רב. זהו בשר מצוין לתזונה היפואלרגנית, בריאה וטבעית.

קבוצת חזירים איברים במרעה
חזירים איברים חופשים במרעה בעיר אקסטרמדורה שבספרד

יתרונות בולטים של בשר חזיר איברי כמזון לכלבים

עיכול קל ומהיר: תכולת החלבון הגבוהה שלו עד 25-30%, מאפשרת למזון לנוע במהירות למעי, להיות בבטן לזמן קצר ומפחיתה את הסיכון למתח ולהתרחבות.

שרירים ומפרקים חזקים: חומצת האמינו החיונית הגבוהה והתוכן המגן על הכונדרו עוזרים לחזק את מערכת השרירים ולהגן על המפרקים.

מערכת החיסון ואלרגיות: איכות החזיר האיברי, העיכול הקל שלו ויכולתו הנמוכה לגרום לאלרגיות הופכים אותו לבשר אידיאלי להזנת כלבים עם רגישות לעיכול.

כולסטרול מבוקר: תכולת חומצות השומן החד-בלתי-רוויות והרב-בלתי-רוויות עוזרת לאזן את רמות הכולסטרול ולשפר את בריאות הלב וכלי הדם.

בשר עשיר באומגה 3: השומנים החודרים לשריריהם של חזירים חופשיים (המכונים גם ורידים) עשירים בחומצות שומן אומגה 3 המסייעות:

  • לשמור על עור גמיש ופרווה מבריקה.
  • למנוע בעיות במפרקים.
  • להילחם ברדיקלים חופשיים באמצעות השפעתו הנוגדת חמצון.

בריאות כללית: חזיר איבריאני מציע לתזונה מספר רב של ויטמיני B ותכולה גבוהה של מינרלים כמו ברזל, אבץ, זרחן, מגנזיום ואשלגן, המסייעים בשמירה על צורה טובה וטון חיוני אופטימלי. לאחר שהכלב נחשף לכל המאפיינים והיתרונות העיקריים שמציע בשר חזיר איבריאני את הדיאטה, בנוסף לארומה ולטעם הבלתי ניתן לעמוד בפניו, ניתן להבין כי חזיר איבריאני הוא הבחירה מעולה להאכלת הכלב שלנו, ומבטיח כי אנו מספקים תזונה בריאה וטבעית, מלא חיוניות.

מזון לכלבים בטעם חזיר איברי אצל ערן וחיות אחרות:

שתף דף זה


הוספת פריט זה לסל קניות:

דילוג לתוכן