fbpx

הג'ונגל של ערן, פעילות לילדים בקבוצות

פעילות לילדים בקבוצה קטנה

הג'ונגל של ערן ברחובותהיכרות עם בעלי החיים השונים, דרכי חייהן, מקום מחייתם, ממה הם נזונים והכי חשוב… ללמוד לשמור על ערכי הטבע.
בעלי החיים נמצאים בסביבה המדמה את סביבתם הטבעית ברמה הגבוהה ביותר שאפשר.
קבוצות הילדים הנכנסים לחדר החיות הן קטנות ובטווחי פעילות אשר מאפשרת לחיות לחיות ברוגע ברמה המקסימאלית.

פינת הזוחלים נמצאת בסניף רחובות החדשה, מתחם שופרסל, שדרות פנחס בן דוד קפרא 1, מוזמנים לתאם מפגש בטלפון: 089448788

הכירו את החיות בג'ונגל של ערן

 

נחש פיתון כדורי

Python regius נחש פיתון זה הוא לא ארסי והוא הקטן שבפיתוני אפריקה אורכו 90–182 ס"מ ומשקלו עד 1.5 ק"ג. הנקבות גדולות בהרבה מהזכרים. הוא חי בסוואנות, ערבות ואזורי שיחים וכן באזורים סלעיים ויערות מדוללים. בשעות היום הוא נמצא במערות או מקומות סגורים שהוא מוצא, והוא פעיל בעיקר בלילה, הפיתון הכדורי מתגלגל לצורת כדור ברגע שישנה סכנה. הוא ניזון מיונקים קטנים שונים כגון: חולדות, סנאים, עכברים, עופות.

 

 

נחש כרכן תירס

Corn Snake מין מיוחד של נחש השייך למשפחת הזעמניים הם חיים רק בדרום ארה"ב. תפוצתם היא בשדות, חורשים, יערות ופארקים חמימים. כרכן התירס יכול להגיע לאורך 61–182 סנטימטר ולשקול עד 800 גרם. הכרכן בעל רצועות המזכירות קלחי תירס והם גם צהובים, מה שנתן לנחש את שמו. נחש זה הוא מטפס עצים מיומן המבלה זמן רב על הענפים.

 

 

 

לטאת בזיליסק

Basiliscus plumifrons יכולה לרוץ על פני המים על רגליה האחוריות ולהתעלם מכוח הכבידה של כדור הארץ. פיסות עור ברגליה של לטאת הבזיליסק מאפשרות לה לרוץ על המים. על ידי הגדלת שטח הפנים של כף הרגל של הלטאה הן מייצרות כיסי אוויר קטנים מתחת לרגליה, וכך הן מאפשרות לה "לרחף" על פני המים. התנאי לריחוף על פני המים הוא שהיא תשמור על תנועה מהירה ובלתי-פוסקת. מקורה בדרום אמריקה, ביחוד מקסיקו ואקוודור. לטאת הבזיליסק ניזונה בעיקר ממני חרקים, עלים, פרחים ופירות. לטאה בוגרת מגיעה לאורך של כ 80 ס"מ.

 

 

חרדון מזוקן

Pogona, Bearded Dragon מצוי במישורי ומדבריות אוסטרליה.חרדון זה הוא בעל " זקן" (בצעירותם הזקן רך) המשמש להגנה וחיזור. הם גדלים עד לאורך של 60 ס"מ ולמשקל עד 600 גרם, והם בעלי קוצים על רוב חלקי גופם, אך הבולט מכולם הוא ה"זקן" שיכול להתנפח כדי להרתיע פולש. החרדון המזוקן ניזון מחרקים או מעלים ואינו מרבה בשתייה. החרדון המזוקן נפוץ מאוד כחיית מחמד בטרריום ביתי.

 

 

 

תיקן לוחש

Giant hissing cockroach אחד ממיני התיקן הגדולים ביותר, ומגיע עד לגודל של 5-7.5 ס"מ. התיקנים הלוחשים חיים במדגסקר בלבד. שלא כמו רוב התיקנים, לתיקנים לוחשים אין כנפיים. הם מטפסים מעולים ויכולים לטפס אף על זכוכית חלקה. התיקן הלוחש מאופיין בקול שריקה הנוצר כאשר הם דוחפים אוויר דרך דרכי הנשימה. לשריקת התיקן יש מספר סיבות: הגנה, הזדווגות, ולחימה אגרסיבית.

 

 

עקרבישאים

Amblypygi עקרבישים אינם בעלי חיים ארסיים והדבר היחיד שהם משתמשים בו ללכידת הטרף זה הצבתו. העקרבישאים חיים באזורים טרופיים , הם שוכנים תחת אבנים, סדקים, מערות לחות ואפילו בבתים. עקרבישאים הם חיות ליליות ואין כמעט סיכוי לפגוש אותם ביום .

 

 

 

 

טרנטולה פינק סלמון

גדלה 15 ס"מ בשנה אבל בפועל בערך 9 ס"מ בשנה. בבגרות גודלה של הפינק סלמון נע בין 20-25 ס"מ. טרנטולה זו תוקפנית, שלא חושבת פעמיים לפני הברשת שיערות צורבות לא מומלץ להרים אותה על הידיים. הטרנטולה לא תמהר לנשוך, אבל הכליצרות של עכביש בוגר גדולות ביותר (כ-2 ס"מ) ונשיכה ממנו עשויה להכאיב מאוד. בשק ביצים יש בין 2000-3000 ביצים.

 

 

 

צב דרבני

הצב הגדול ביותר ביבשת אפריקה ביכולתו להגיע עד לאורך של 125 סנטימטר ועד משקל של 115 ק"ג צבי יבשה דרבנים מפגינים התנהגות תוקפנית כלפי בני מינם כאשר הטמפרטורות מגיעות ל-40 מעלות צלזיוס מרייר הצב ומורח את רוקו על גפיו הקדמיות, כדי לקררם.

 

 

עקרב עביד שחום

גודל פרט בוגר נע בין 6 ל-7 סנטימטרים בממוצע תת-מין זה הוא אחד משני העקרבים היחידים בארץ ישראל החי במחילות קבועות: עומק המחילה נע בין 15 ל-30 סנטימטרים. שמו ניתן לו בשל הצוותות הגדולות שלו, יד-עבה.

 

 

 

 

פינק זברה

אורכן של ציפורים אלו הוא כ10 סמ, אורך כנפיהן כ-3.5 ס"מ. לזכר גוף אפור עם מעין סינר שחור בחלק התחתון של החזה. סביבת מגורים הטבעית של הזברה פינק היא במדבריות אוסטרליה. מין זה הוא מין מונוגמי ובני הזוג ישארו יחדיו עד למות אחד מהם. הנקבה מטילה בין 3 עד 6 ביצים. הדגירה מתחילה החל מהביצה השלישית ושני בני הזוג משתתפים בדגירה.

 

 

 

 

פינק גולדיאן

שמה ניתן לה על שמה של אשתו של חוקר הפרושים ג'ון גולד. שני הזוויגים בעלי צבעים ססגוניים עם סימונים שחורים, ירוקים, צהובים ואדומים אחד מההבדלים הגדולים בין המינים הוא צבע החזה הכהה יותר של הזכר ונוצות הזנב הדקות והארוכות אורכו של פרוש גולדיאן בדרך כלל בין 130 ל-140 מילימטרים. ראשיהם יכולים להיות אדומים, שחורים או כתומים.

 

 

 

 

שממית מנומרת

אורכם של הנקבות מגיע ל-18–20 ס"מ ומשקלם 50–70 גרם בעוד הזכרים מגיעים לאורך 20–28 ס"מ ושוקלים 60–80 גרם . שממיות החיות בטבע נוהגות לאכול את עורם שהם משילים בשונה משממיות אחרות, שממית זו חסרת בלוטות דביקות ברגליה ואינה יכולה לטפס. במקרה של סכנה היא משתמשת בהסוואתה או נמלטת במהירות למאורה קטנה.


גלריית תמונות מהחוג

האכלת זוחלים בחוג חיות
חוג חיות ברחובות
חוג ליטוף ברחובות
חנות חיות ברחובות
חנות חיות ברחובות
חנות חיות ברחובות
חוג בעלי חיים ברחובות
טרריום זוחלים
חוג זוחלים ברחובות
חוג חיות לילדים
חוג חיות לילדים
חוג חיות לילדים
חוג ליטוף ברחובות
חוג זוחלים ברחובות
חוג חיות ברחובות
חנות חיות ברחובות
חנות חיות ברחובות
חנות חיות ברחובות
חוג בעלי חיים במתחם שופרבל
חוג בעלי חיים ברחובות
חוג זוחלים ברחובות
חוג חיות ברחובות
חוג זוחלים ברחובות
ילד מחזיק צב דרבני

מוצרים לזוחלים אצל ערן וחיות אחרות, טרריומים, תאורות חימום, מזון, כלי אוכל ושתיה ואביזרים נלווים, הקלק כאן.


הוספת פריט זה לסל קניות:

דילוג לתוכן