fbpx

גידול מכרסמים וחיות קטנות עם ילדים

זוג ארנבים ננסים על הדשא

גידול מכרסמים וחיות קטנות עם ילדים

גם אם אין לכם מקום או זמן לחיית מחמד גדולה בבית, יש עדיין הרבה אפשרויות ידידותיות בגודל כף היד שילדך יאהב. כשאתה מעוניין להוסיף חיית מחמד למשפחה שלך, יש אפשרויות רבות לבחירה מלבד חתולים וכלבים שאמנם הטיפול בהם מתגמל מאוד, אך לא כל משפחה יכולה להקדיש לכלב או חתול מספיק זמן ותשומת לב. ישנם כמה וכמה סוגי מכרסמים וחיות מחמד קטנות, מחובקות ופרוותיות, והן גם קטנות יותר, קלות יותר לטיפול, ואינן דורשות תשומת לב מרובה. חיות מחמד קטנות הן בחירה טובה לילדים מעל גיל 5 מכיוון שהן יכולות להיות דרך נהדרת ללמד ילדים על אחריות.

כיום יש הרבה יותר ידע והשכלה לגבי גידול מכרסמים ובעלי חיים קטנים בבתים, בגלל החיבור לרשתות החברתיות וקהילות מכוונות שבהם נותנים עצות ומתיעצים אחד עם השני, מעבר לכלוב, אוכל ושתיה, חשוב לתת לבעל החיים אפשרות של חיי רווחה ונוחות, צעצועים ואביזרים כגון מקומות מסתור או גלגל ריצה הם חובה בכל כלוב למכרסמים לנפש ולרווחה של בעל החיים וגם למגדל.

סוג המכרסם שמתאים לילדיכם

כדי להחליט איזו סוגי מכרסמים או בעלי חיים קטנים עשוים להתאים כחיית מחמד בשבילכם, עליכם לעשות מחקר רב ככל שתוכלו ממש כמו שעושים שבוחרים חיית מחמד גדולה. כמה מחיות המחמד הקטנות הפופולריות ביותר, כמו אוגרים ושרקנים, עשויים להיראות דומים אך בעצם הם שונים מאוד מבחינת צרכיהם וכיצד הם מתקשרים עם ילדים. אבל אם אתם מחפשים חיות מחמד קטנות שדורשות פחות אינטראקציה ופשוט כיף לצפות בהן, גרביל או אפילו צ'ינצ'ילה יתאימו לכם יותר. כשאתם מקבלי החלטה על איזו חיית מחמד קטנה אתם מכניסים לבית, קחו בחשבון שלכל אחת מהן צרכים ומאפיינים ייחודיים.

 

ארנבת אוכלת חציר
ארנבים על מצע חציר אוכלים תערובת מקערה

ארנבים

גידול ארנבים – ארנבים וארנב ננסי הם בעל החיים הפופולרי ביותר אחרי כלבים וחתולים, אלו חיות טובות לילדים צעירים כל עוד יש גם השגחת מבוגרים. לפני שמכניסים ארנבות לבית עליכם לדעת טוב מאוד מה מותר ומה אסור, קריאת מידע ממקור אותנטי ושיחה עם כמה מגדלים בעלי ניסיון יכולה להכיר את רוב ההיבטים של שמירת בעלי חיים אלה כחיות מחמד. כמו שרקנים, גם ארנבים טובים לילדים צעירים יותר מכיוון שלרוב יש אופי עדין וחברותי מאוד. בעוד שגזעים גדולים יותר יכולים להיות עדינים במיוחד, ע"פ חוות דעת של דוקטורים וחוקרים בעולם כדאי לעקר את כל הארנבונים או לסרס אותם כדי למנוע תוקפנות כלשהי או מחלות. זה חשוב במיוחד אם אתה רוצה להחזיק יותר מארנב אחד באותו חלל. ארנב יכול לחיות בין 8 ל 12 שנים, אפשרי לאמן אותם בעשיית צרכים וקל לטפל בהם. תזונה נכונה חשובה מאוד להבטחת בריאותם של ארנבים, החיים ואושרם: חציר עשב, תערובת ארנבות וירקות.

ארנב ננסי

גידול ארנב ננסי – הכנסת ארנב ננסי הביתה היא מגמה שנמצאת בעלייה. אם חשבתם על להכניס לבית ארנב ננסי, קחו בחשבון שכדורי הצמר הקטנים והפרוותים האלו דורשים לא מעט טיפול. הארנב הננסי מגיע מצפון אמריקה, הוא חי באזורים המדבריים של האגן הגדול ומונטנה שבארה"ב. הארנב הננסי הוא הארנב הקטן ביותר בעולם. משקל של ארנב ננסי מבוגר ממוצע משקל של כ- 370 עד כ- 500 גרם. אורכו של הגוף הוא 23 עד 30 ס"מ. הארנב הננסי שונה מכל סוגי הארנבים האחרים בגודלו הקטן, באוזניו הקצרות, בצבע האפור וברגליים האחוריות הקטנות. אין לו פרווה לבנה בזנב. גזעים פופולרים נוספים הם ארנב הולנדי ננסי או ארנב הולנד לופ.

 

שרקן עומד על הדשא
שרקן בצבעים שחור לבן וזהוב

שרקנים

גידול שרקנים – שרקנים כמו אוגרים הם ממשפחת המכרסמים, לשרקן יש כמה שמות נפוצים כמו קביה, חזיר ים, או חזיר גינאה. השרקנים שמם ניתן להם כי הם משמיעים שריקות כאשר הם רוצים לאכול או מרגישים חוסר ביטחון, בכללי הם מכרסמים עדינים ומתוקים, מה שהופך אותם פחות נוטים לנשוך. בנוסף, הם ייצורים חברותים מאוד שלא אכפת להם לחיות בשבי ומי מטפל בהם, כל עוד הם מטופלים כראוי לא יהיה להם אכפת אם ילדים צעירים מטפלים בהם ורוצים לתקשר איתם. היצורים החביבים האלה הם אידיאליים עבור ילד שרק לומד לטפל בחיית מחמד מכיוון ששרקן פחות מתוסכל מכך שמטפל בו ילד קטן. אם בוחרים להביא הביתה שרקן מומלץ להביא זוג בשביל ששרקן אחד לא ירגיש בודד. לשרקנים תוחלת חיים ארוכה יותר מאשר לאוגר,  כחמש עד שבע שנים, והם דורשים יותר זמן טיפול ומאמץ בגלל התיאבון הגדול שלהם להרבה חציר וירקות. התיאבון הגדול יותר הזה יכול להפוך שרקנים למבולגנים יותר מיונקים קטנים אחרים, כך שתצטרך לנקות את הכלוב בתדירות גבוהה יותר.

 

אוגר בכלוב עם סולם אדום
אוגר יושב בכלוב על מצע שבבים

 

אוגרים

גידול אוגרים – האוגרים כשמם כן הם, אוהבים לאגור מזון ולאחסן אותו במקומות בהם ירגישו בטוחים, קל לטפל בחיית מחמד קטנה וקלאסית זו ואפשר אפילו לאמן אותה לשימוש בארגז חול, אך אוגרים יכולים להיות די נחמדים, וגזעים קטנים (נקבות בפרט) יכולים להיות אגרסיביים למדי, זה הופך כמה סוגי אוגרים לקשים לטיפול, סוג האוגר הפופלרי והמומלץ הוא זן גדול יותר כמו האוגר הסורי או האוגר הסיבירי, אשר סביר יותר להתאים אותם לטיפול. אוגר צריך להישמר גם בכלוב מרווח, עם מנהרות ואזורי קינון לשינה, חשוב לדאוג לכלוב עם גישה קלה ונוחה שיהיה ניתן לנקות בקלות. אוגר בדרך כלל יחיה כשלוש שנים, אז שקול עד כמה ילדך ירצה לתקשר איתו, אם אתה חושב שהילד יאבד עניין בטיפול באוגר, 3 שנים אלו עשויות להיראות ארוכות.

 

 

גרבילים

גידול גרבילים – הדיעה הרווחת היא שגרבילים הם בסדר לילדים שלא רוצים להשקיע ולהיות כל כך מעורבים. בניגוד לאוגרים ושרקנים, לגרבילים תוחלת חיים קצרה יחסית, כשנתיים. קל להאכיל גרבילים מכיוון שיש להם תזונה סטנדרטית הדומה לזו של עכברים ואוגרים: תערובת של מכרסמים וכופתיות מזון, יחד עם כמה תערובות זרעים משלימות. גרבילים בדרך כלל אינם תוקפניים, כך שאפשר להחזיק אותם, אך הם מהירים מאוד, כך שלא יהיה קל להחזיק אותם לאורך זמן. מהירות זו משמעותה פעילות רבה בכלוב, מה שעלול לעורר את סקרנות ילדכם. גרבילים רגישים יותר לסביבתם מאשר בעלי חיים קטנים אחרים, אולם לחות יכולה לגרום להם לבעיות נשימה ופרווה. גרבילים צריכים מרחב ומומלץ לשים אותם בכלוב של מינימום מטר, אם אתה חושש שהסביבה שלך עשויה להיות לחה מדי עבור גרביל, התייעץ לגבי מקום גידול שלך עם הנציגים שלנו בחנות לפני שאתה מכניס גרבילים לבית.

 

בן אדם מאכיל צ'ינצ'ילה
צ'ינצ'ילה מקבלת חטיף

צ'ינצ'ילות

גידול צ'ינצ'ילה – צ'ינצ'ילות הן אפשרות יותר "אקזוטית" לילדים שמעדיפים יותר לצפות במה שעושה חיית המחמד שלהם במקום לקיים אינטראקציה ישירה איתו. למרות שהם עדינים, צ'ינצ'ילות יכולות להיות זריזות ומהירות מאוד ואולי לא מתאימות לילדים צעירים שאינם מסוגלים להתמודד איתם. הצ'ינצ'ילה היא בעל חיים צמחוני ובטבע ההוא אוכל שורשי צמחים, פירות, קליפות עץ, בגידול ביתי הם זקוקים לדיאטה של ​​תערובת מיוחדת לצ'ינצ'ילהחציר, וירקות כפינוק. שלא כמו עמיתיהם לחיות מחמד קטנות, בשביל מקלחת יש לספק צ'ינצ'ילות אמבט חול מיוחד לצ'ינצ'ילות במקום אמבט מים. קנו חול אבק מיוחד לצ'ינצ'ילה (שפותח במיוחד לחיקוי האבק בבית הגידול הטבעי שלהם) והניחו אותו בקערה או צלחת עמוקה, או רכשו אמבט לצ'ינצ'ילה. צ'ינצ'ילה זקוקה לאמבט חול פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע, הניתנות מחוץ לכלוב שלה. הכלוב של הצ'ינצ'ילה צריך להיות רב-מפלסי כדי שתוכל לטפס ולרדת. אורך החיים שלהם הוא כ-12 עד 15 שנים, צ'ינצ'ילות נוטות לחיות הרבה יותר זמן מאשר שרקנים, אוגרים ומכרסמים אחרים.

 

אביזרים, צעצועים וטיפול שוטף במכרסמים

מדוע חשוב לבחור את המצע המתאים לחיות קטנות בכלוב? חיית המחמד הקטנה שלכם תבלה את רוב חייה ברביצה והליכה על מצע זה, כך שבחירת המצע הנכון חייבת להיות נכונה בשביל לאפשר להם נוחות ואיכות חיים. מצע לא מתאים ופשוט יכול להכיל חומרים מאובקים שיכולים לגרום לבעיות נשימה או בעיות בריאותיות אצל המכרסם שלכם. חשוב מאוד לדעת איזה מצע לבחור לכלוב של המכרסם שלך, אם זה מצע עשב, חציר, מצע נייר, נסורת, מצע שבבי עץ, מצע קריסטל,  מומלץ לקנות מצעים 'נטולי אבק' או ללא כימיקלים של חברות מוכרות עם הוכחות מכיוון שאפילו מצעים 'טבעיים' עלולים לגרום לבעיות בריאות אצל מכרסמים וחיות מחמד קטנות ולגרות את הריאות שלהם. יש לזכור לעולם לא להשתמש בכימיקלים לניקוי ריחות בכלוב מכיוון שהם אינם מתאימים לחיות מחמד קטנות ועלולות להזיק לבריאות שלהם.

בית מסתור למכרסמים וחיות קטנות

מכרסמים ובעלי חיים קטנים זקוקים ליותר ממצע חציר, מזון, וכלוב, הם זקוקים למסתור שבו הם יכולים להרגיש בטוח ולהירגע. בית מסתור לחיות קטנות בכלוב נחוץ מאוד, אם זה ארנבים, שרקנים, אוגרים, או ארנב ננסי ידוע שבית המסתור מפחית לחץ וחרדה וגורם להתנהגות טבעית ובריאה, כמו בטבע ארנבים או חיות קטנות בסביבתם הטבעית חופרים מנהרות תת קרקעיות עם כניסות מרובות בכדי להסתתר מהר מטורף או סכנה המתקרבת, חובה לספק מקום מסתור גם לארנבים הגדלים בגינה או בחצר, כי שם יש להם הרבה יותר ממה לפחד.

גלגל ריצה למכרסמים

ציוד ואביזרים לפעילות גופנית החשובה מאוד לבעלי חיים קטנים, בכלובים קטנים לא נשאר להם הרבה מקום לפעילות גופנית אשר חיונית לאורך חייהם, ולמרות שיש להם חילוף חומרים מהיר, קל להם לעלות במשקל ולסבול ממחלות בריאות כאשר הם שורפים מספיק אנרגיה. מגדלים לפעמים מפספסים את זה מכיוון שחיות קטנות אוהבות לפעול בלילה ועד השעות המוקדמות של הבוקר, ולמעשה הם פעילים מאוד רק שצריך לספק להם מרחבים או צעצועים ואביזרים שיאפשרו להם לעשות כושר.

בתור מגדל אתה צריך לדאוג לבעל החיים שלך אפשרות התעמלות וכושר כגון גלגל ריצה, דיסקים, סולמות או פלטפורמות טיפוס, לבריאות הנפש הטובה, כמו גם לרווחה גופנית.

 

 

נשמח לעמוד לשירותך בכל שאלה ועניין,

Email : [email protected]  |  Facebook  |  Instagram  |  Tel : 08-9355800

חבילות למכרסמים אצל ערן וחיות אחרות

שתף דף זה


הוספת פריט זה לסל קניות:

דילוג לתוכן